PAX RECORDINGS (San Francisco, CA) - EDGETONE RECORDS (El Cerrito, CA)

Auch der zweite Streich von THE ABSTRACTIONS, für den die kalifornische Rasselbande wie schon bei Ars Vivende mit Novo Navigatio (PR 90275/EDT 4027) erneut einen lateinischen Titel wählte, lässt an Deutlichkeit nichts zu wünschen übrig. Die Stoßrichtung ist die selbe, ‚Our Gov. Schwarzenegger‘ und ‚Christian Bush‘, das Amerika der Hirnwäsche, der Medienzombies, der Heuchler und Geldraffer. „Droned and drugged by TV celebrities / Californians are pathetic in their warped reality ... / media and money, this is our democracy / why argue?" Der Sarkasmus in den Zeilen von Marjorie Sturm ist nicht bloß verbal aufgesetzt, er färbt die ganze Musik mit dem Schwarz des Autonomen Blocks, nur dass hier keine Steine oder Molotov Cocktails fliegen, sondern die Splitter, wenn Noise und Voodoo aneinander reiben. Rent Romus, Ernesto Diaz-Infante, Bob Marsh, Phil Everett, Lance Grabmiller, Alwyn Quebido, C.J. Reaven Borosque, Matt Davignon und Ray Schaeffer, d.h. die nie kollektiv, sondern jeweils gezielt eingesetzten Sounds von Saxophon, Gitarren, Cello, Laptop, Turntable, O-Ton, E-Bass, Drums und Percussion, dazu sporadisch die Stimmen von Dina Emerson, Sandor Finta und Marina Lazzara, daraus mischen The Abstractions eine Collage, die punkig nur in der Attitüde ist, nicht im Ohr. Statt gebellten und gekrähten 3-Akkord-Hits zerkratzt hier mulmig zerschrotete Undefinierbarkeit und gemurmelte Agitprop den glatten Konsens der selbstgefälligen Patrioten. Symbolisch zumindest. Denn die Angepinkelten oder genauer die, über die hier hinter vorgehaltener Hand gelästert wird, gingen an kryptischen Attacken auf ihr Home of the Brave wie ‚Epiphany in bitter blue‘, ‚Red Dusk over Red Dawn‘ oder ‚Deadly Silence‘ allenfalls kopfschüttelnd vorbei und würden höchstens bei ‚Burn it down‘ stutzig. Und hat der ‚Kindergarten Cop‘ wirklich das Charisma eines Hitler? Da verwischt der Frust doch etwas die Proportionen. Immerhin zeigt die Moritat ‚Who killed Desiree Brown‘ den schwarzen Humor, der ansonsten im Nebel der Abstraktion zwischen nicht Fisch nicht Fleisch herum tapert.

Also the second caper of THE ABSTRACTIONS again, for which the California rasselbande selected like already with Ars Vivende with Novo Navigatio (PR 90275/EDT 4027) latin a title, does not leave to be desired anything at clarity. The direction of attack is the same, ' Our Gov. Schwarzenegger' and 'Christian Bush', the America of the brain laundry, the Medienzombies, the Heuchler and Geldraffer. "Droned and drugged by TV of celebrities/Californians of acres pathetic in their warped reality.../media and money, this is our democracy/why argue?" The Sarkasmus in the lines of Marjorie Sturm is put on, it colors the whole music with the black of the autonomous block not only verbal, only that no stones or Molotov cocktails here fly, but the fragments, if Noise and Voodoo rub together. Rent Romus, Ernesto Diaz Infante, Bob Marsh, Phil Everett, Lance Grabmiller, Alwyn Quebido, C.J. Reaven Borosque, Matt Davignon and Ray Schaeffer, i.e. those never collectively, but in each case aimed assigned sounds of saxophone, guitars, cello, laptop, Turntable, o-clay/tone, e-bass, Drums and Percussion, in addition sporadically the voices of Dina Emerson, Sandor Finta and Marina Lazzara, from this The Abstractions mix a Collage, which is punkig only in the Attituede, zerkratzt here not in the ear place barked and crowed 3-Akkord-Hits mulmig zerschrotete indefinableness and murmured Agitprop the smooth consent of the complacent Patrioten. Symbolically at least. Because the Angepinkelten or more exactly those, over which behind reproached hand one gelaestert here, went at kryptischen attacks on it to Home OF the good ones like 'Epiphany into bitterly blue', 'talks Dusk more over talks Dawn' or 'Deadly Silence' if necessary head-vibrating by and at the most with 'Burn it down' stutzig. And does the' kindergarten copilot' have really the Charisma Hitler? There the grind smears nevertheless somewhat the proportions. The Moritat 'Who nevertheless shows killed Desiree Brown' the black humor, which does not tapert otherwise in the fog of abstraction between fish not meat around.

 

Bad Alchemy
Rigo Dittmann
Franz-Ludwig-Str. 11
97072 Würzburg
Germany
Email: bad.alchemy@gmx.de